Agenda & Wetgeving
Workshops en lezingen
● Momenteel zijn er geen Workshops, lezingen of Opstellingsdagen voor cliënten in de planning. Dit komt door de vele lesdagen en trainingen die ik geef, o.a. aan het Arutam College, Tasso International en buitenlandse opleidingen in regressietherapie.
● Maar ik verwacht in de loop van 2026 weer workshops te geven. Ben je hierin geïnteresseerd? Stuur dan een mail naar: info@spirituele-regressie.nl of gebruik het contactformulier, dan zet ik je op de mailinglijst voor evenementen!
Wetgeving
Vanaf 1 januari 2016 geldt voor alle zorgverleners de wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen in de Zorg, de Wkkgz .
Vanaf 01-01-2017 dient volgens deze wet iedere zorgprofessional:
- Aangesloten te zijn bij een door het rijk erkende geschillencommissie.
- Te beschikken over een procedure huiselijk geweld. Het door mij gevolgde stappenplan hiervoor vind je hier.
- Een gratis Klachtenfunctionaris voor cliënten beschikbaar te hebben.
- De procedure voor het indienen van een klacht / het benaderen van de Klachtenfunctionaris op de website te vermelden.
Klachtenprocedure
Waar mensen werken kunnen er misverstanden ontstaan, weet dan dat dit niet mijn intentie is. Mocht je feedback voor mij hebben of ergens niet tevreden over zijn, dan verneem ik dat graag van je. Wil je meer weten over welke rechten je hebt en
hoe de klachtenprocedure is opgezet lees je hieronder hoe het werkt.
Binnen de wet is sprake van een viertal te onderscheiden stappen:
- Een klacht maak je in eerste instantie bespreekbaar bij je behandelaar, dus bij mij: info@spirituele-regressie.nl
- Leidt dat niet tot een oplossing dan neem je contact op met mijn beroepsvereniging en zij zorgen dat een onafhankelijke Klachtenfunctionaris in actie komt. Je kunt gebruik maken van het klachtenformulier en klachtenreglement op de website:
www.vivnederland.nl/over-ons/klachtenprocedure of bellen naar telefoonnummer 085-400 48 85. De Klachtenfunctionaris werkt vanuit de stichting Camcoöp (https://www.camcoop.nl). Je kunt in het klachtenformulier aangeven voor wie de klacht is, en mijn lidmaatschapsnummer van de beroepsvereniging VIV vermelden ( 1907953). - Mijn beroepsvereniging brengt je dan in contact met een onafhankelijke Klachtenfunctionaris. Die onderzoekt onder andere de
mogelijkheden om tot een oplossing te komen. - Indien de Klachtenfunctionaris er niet in slaagt te bemiddelen, kun je ervoor kiezen om je klacht voor te leggen aan een Geschillencommissie. Hier vind je de procedure en verdere informatie, zoals kosten: https://www.camcoop.nl/geschillencommissie/
Via deze link vind je mijn aansluiting bij de Geschillencommissie: camccop.nl/index. Als de Geschillencommissie een uitspraak doet, dan wordt deze uitspraak geanonimiseerd gepubliceerd, zodat de opgedane ervaring gedeeld wordt en elke zorgverlener er kennis van kan nemen.
Ik hoop je hiermee voldoende op de hoogte te hebben gebracht. Mocht je vragen hebben over de procedure of de verschillende instanties die hiermee te maken hebben, dan hoor ik dat graag.
Met vriendelijke groet en zeer hartelijk dank voor het in mij gestelde vertrouwen!
